Маркетинг 2022: як продавати зумерам і міленіалам?

копірайтер КОМАНДА-А
Марія Філіппова
копірайтер КОМАНДА-А

Період пандемії для всіх видів бізнесу в Україні ознаменувався терміновою необхідністю розвивати діджитал-маркетинг і власну службу доставки. Багато хто виявився не готовим до різких змін і втрачав дохід. Але, так чи інакше, в кінці 2021 року ми змирилися з новими правилами гри, перевели дух у святкові дні…

А тепер давайте готуватися до наступних інновацій і нової боротьби за своє місце в ніші. Ми зібрали головні тенденції маркетингу 2022, які важливо врахувати у формуванні стратегії бренду.

В тренді відповідальність, справжність, екологічність

Власники бізнесу в Україні не завжди приділяють достатньо уваги місії свого продукту чи послуги. Ми більше фокусуємося на пошуку ефективних інструментів продажів та міняємо голос бренду, пакування продукту чи дизайн сайту під них. А цінності компанії все ще здаються далеким західним віянням. Не потрапляйте в цю пастку!

Головним маркетинговим трендом 2022 року в Україні стала саме справжність і відповідальність у веденні бізнесу. Покоління У і Z виявляють живий інтерес до соціальної активності компанії, екологічності її виробництва та навіть відкритості політичної позиції керівництва. Ось чому співпраця з некомерційними організаціями і турбота про планету – краща реклама у найближчі роки.

Як поєднати соціальну відповідальність з прибутковістю? Партнерський маркетинг (пости і публікації зі згадками один про одного), продукт-плейсмент (використання продукції компанії в активностях некомерційних організацій), спонсорування заходів та постійний відсоток від продажів на благочинність сформують лояльне ставлення до вашого бренду. Міленіали і зумери потребують співпадіння своїх цінностей з цінностями компанії значно більше за знижки чи бонуси.

Ще один важливий аспект взаємодії з клієнтами – прийняття своїх недоліків. Глянцева стилістика та бездоганність померли: новий маркетинг передбачає не тільки наявність вад, а й їхнє публічне визнання. Живі люди, які стоять за брендом, здійснюють досягнення і роблять помилки одночасно, значно цікавіші публіці, ніж публікації з фільтрами. Сьогодні ми можемо розповідати про те, що у нас поки не виходить, як про плани на найближче майбутнє, та отримувати довіру цільової аудиторії.

Ось тепер, коли зі змістом та сенсами порядок, можна переходити до інструментів продажів. Що говорять аналітики з цього приводу: окрема воронка для кожного каналу зв`язку чи загальна екосистема, що складається з прицільного seo-просування, контекстної реклами в google і таргету в Tik Tok, Instagram і Facebook?

Омнікальний маркетинг – стратегічна єдність всіх каналів зв`язку

Важливий висновок з досліджень споживацької поведінки за 2019-2021 роки – офлайн та онлайн-продажі все частіше перетинаються. Клієнт може обрати продукт в інтернеті, а потім відвідати фізичний магазин, щоб зробити покупку там. І навпаки: отримавши очну консультацію, покупець оформлює замовлення на сайті, щоб товар доставили додому.

Це означає, що підхід з різними воронками для соцмереж, інтернет-магазину/маркетплейсів, застосунків і офлайн-реклами сумнівний.  В тренді 2022 омнікальність – змістова та технічна єдність всіх каналів зв`язку. Компанії, що впевнено дивляться у майбутнє, уже об`єднують всі свої рекламні майданчики в одну екосистему: доступ до всіх сервісів через власний застосунок.

Це вигідніше ще й з тієї точки зору, що зовсім скоро особисті данні користувачів перестануть бути доступними у файлах cookie. Компанія google планує відключити їх зовсім у 2023 році через стурбованість користувачів мережі питанням конфіденційності. Виходить, що статистику та вподобання своїх клієнтів для налаштування реклами варто починати збирати самостійно і на власних майданчиках.

Але не поспішайте закривати статтю та бігти втілювати зміни в своєму бізнесі! Нам потрібно додати ще один пазл в загальний малюнок комплексного просування бренду: який контент є цікавим для клієнтів сьогодні?

Контент-маркетинг 2022, що спонукає замовити продукт чи послугу

Короткі live-відео до 1 хвилини обігнали текстовий формат і статичні креативи. Це й не дивно, якщо згадати, що покоління Z та Y хочуть підглядати за куліси і бачити справжнє життя брендів.

Звісно ж, така психологія продажів в прямому ефірі зумовлена також небажанням користувачів концентрувати увагу довше, ніж на хвилину. Але первинним тут є саме прагнення побачити все на власні очі та вияснити, чи підходить це конкретно мені.

Сміливо беріться за Instagram Reels та Reels від YouTube, Shorts в Google і TikTok та створюйте відео в форматі анонсу, семінару або демонстрації товарів, щоб отримати приток клієнтів з каналу диджитал-маркетингу.

Наостанок хочеться відмітити ще одну тенденцію, яка набирала оберти в кінці 2021 року: користувачі шукають місця поблизу за допомогою голосового асистента. Алісу вже навчили купувати аудіо-книги, а Google асистент чи Siri можуть привести власника смартфону у ваш заклад на обід, якщо сайт оптимізований правильно.

Проаналізуйте текстовий контент на вашому веб-ресурсі: для голосових запитів ключові фрази мають бути довшими та неформальними.

Ось тепер ви у всеозброєнні! Так-так, змінити щось на краще можна прямо зараз: переписати статтю на сайті, створити колаборацію з близькими за поглядами людьми і компаніями, розповісти про плани на майбутнє у соцмережах…

КОМАНДА-А бажає успіхів у бізнесі в 2022 році та тільки надійних вкладень у розвиток бренду!

Якраз такою інвестицією може стати співпраця з нами в форматі «комплексний МАРКЕТИНГ» чи разова послуга ІСТОРІЯ БРЕНДУ від КОМАНДА-А. Подробиці на відповідних сторінках сайту.