Способи створення та просування інтернет-магазинів

 saas-платформа
Shop-Express
saas-платформа

Необхідність представлення бренду в інтернеті на сьогоднішній день очевидна кожному, хто дотичний до e-commerce. Кількість інтернет-покупок щороку зростала ще у 2017-2019 роках, а локдауни 2020-2021 років зробили справжнісінький бум онлайн-продажів. 

Яким має бути інтернет-магазин: повноцінний сайт чи лендинг?

Для ефективності онлайн-продажів магазин має бути не тільки презентабельним і зручним для покупців, а й правильно структурованим. З цієї точки зору можна виділити два формати інтернет-магазинів:

  • лендинг (односторінковий сайт);
  • багатосторінковий сайт.

Який саме формат обрати для вашого бізнесу — залежить від багатьох факторів. Насамперед це бізнес-цілі. Повний асортимент можливо представити тільки у форматі багатосторінкового сайту. Лендинг же дозволяє сфокусувати увагу на конкретному товарі і скерувати на нього весь рекламний трафік з онлайн та офлайн джерел — від таргетованих постів у соцмережах до реклами в метро.

Також велику роль у виборі формату відіграє асортимент, специфіка товару і масштаб торгівлі. Наприклад, малий та середній бізнес може почати зі створення інтернет-магазину з повним асортиментом. А згодом, для приваблення нової цільової аудиторії, підвищення впізнаваності бренду та завоювання нових ніш, почати створювати лендинги під конкретні продукти.

Для чого потрібен лендинг?

Такий різновид сайту являє собою одну суцільну сторінку, розділену на блоки. Вона містить максимум інформації про конкретний товар чи послугу, і ця інформація оформлена таким чином, щоб справити на потенційного покупця якнайкраще враження та мотивувати його до покупки.

Це потребує плідної співпраці дизайнера та копірайтера. Перший створює привабливий візуальний ряд, а другий переконує відвідувачів у тому, що саме цей продукт їм потрібен. Тут важливу роль грає адаптація текстів для call-to-action кнопок та банерів.

Створити лендинг можна навіть самостійно, використовуючи спеціальні платформи для інтернет-магазинів. Українська платформа Shop-Express вже має інтегровані платіжні системи, сервіси доставки та інші необхідні інструменти. Вони підключаються так само легко, як і у випадку багатосторінкового інтернет-магазину.

Односторінковий сайт — прекрасний помічник для просування продукції у соцмережах, де в кожному пості можна залишати посилання на нього. Це чудове рішення для швидкого підняття у видачі Google одного чи декількох продуктів або послуг.

Офлайн-реклама також ефективна для залучення покупців на лендинг. Наприклад, якщо запускається реклама в метро в Києві, чи в будь-якому іншому виді транспорту, привести потенційних клієнтів на сайт з оголошення можна за допомогою qr-коду.

Таке рішення стане у нагоді бізнесу, який не завжди може правильно таргетуватися (сегментуватися) в соцмережах. Або ж коли його цільової аудиторії там мало. В таких випадках реклама в громадському транспорті, яку щодня бачать сотні тисяч людей, може виявитись ефективнішою. Серед інших, це рішення підходить таким сферам бізнесу:

  • безрецептурні ліки, вітаміни, харчові добавки, спортивне харчування тощо. Кожен з цих продуктів може охоплювати різну кількість сегментів, в залежності від свого призначення та позиціонування;
  • декоративні та плодові рослини, добрива і садовий інвентар, чия основна аудиторія покупців — люди старшого віку;
  • мікрофінансові організації та ін. 

Приємно і те, що вартість реклами в метро може бути нижчою, ніж таргетована реклама в інтернеті, налаштована окремо для кожного сегменту. В будь-якому випадку все це слід враховувати у процесі планування бюджету на рекламу.

Яку функцію виконує багатосторінковий сайт?

Переваги повноцінного сайту очевидні, якщо ви пропонуєте великий асортимент товарів та послуг. Крім того, він дає більше каналів для комунікації з аудиторією: чат-бот, блог з коментарями, відгуки, новини тощо. Для середнього та великого магазину вкрай важливо постійно бути на зв’язку з покупцями, підтримувати взаємодію з ними. Насамперед це необхідно для:

  • консультування покупців. Як для допомоги з вибором серед великого асортименту товарів, так і для швидкого зворотного зв’язку, якщо у клієнта виникнуть додаткові питання;
  • стимулювання купити ще. Інструментів для повторних продажів на багатосторінковому сайті значно більше, ніж на лендингу: відгуки, блог, функції up-sell та cross-sell;
  • впорядкування комунікації з великою кількістю покупців;
  • надання вичерпної інформації про товари та послуги.

Окрім того, такий сайт матиме повноцінну CMS для управління всім потрібним функціоналом — каталогом, блогом, цінами, акціями, знижками тощо. Загалом, якщо ви плануєте онлайн-торгівлю в довгостроковій перспективі, краще обирати саме багатосторінковий сайт, адже він виглядає солідніше та переконливіше.

Висновки

Лендинг і повноцінний сайт розв’язують різні задачі. Функціонал лендинг-пейдж спрямований на те, щоб спонукати до покупки кожного, хто його відвідав. Такий сайт підійде для швидкого збільшення продажів, якщо у вас один чи декілька товарів, або якщо ви хочете підвищити інтерес до окремо взятої одиниці з вашого асортименту.

Щодо багатосторінкових сайтів, вони необхідні для демонстрації усіх лінійок та серій продуктів. Тільки на такому інтернет-ресурсі можливе пролонговане спілкування з покупцями та відвідувачами, формування ядра аудиторії з постійних і лояльних клієнтів.

Таким чином, вибір того чи іншого формату сайту прямо залежить від основної мети та щоденних завдань бізнесу. Для короткострокової акції чи швидкого збільшення продажів конкретного товару чи послуги обирають лендінг, для повноцінної презентації бізнесу онлайн краще підійде сайт.