Сторітелінг – маркетинг-просування вищого пілотажу!

копірайтер КОМАНДА-А
Марія Філіппова
копірайтер КОМАНДА-А

За останні 5 років поняття сторітелінгу міцно закріпилося у лексиконі кожного маркетолога, але тільки одиниці ефективно використовують цей метод на практиці. Дослівно, з англійської сторітелінг перекладається як «оповідання історій». І по суті – це все, що ми знаємо про нього напевно.

Туманне уявлення та одночасне захоплення від нового інструменту реклами цілком зрозумілі: цьому західному віянню не навчають в інституті, не існує визначеної методології застосування сторітелінгу, зате ми знаємо купу прикладів, які підтверджують дієвість методу:

  • Джек Ма активно піднімає ціну на акції AliExpress, розповідаючи найцікавіші моменти своєї біографії під час публічних виступів;
  • блогери успішно продають продукти та послуги, якими не користуються самі;
  • бренд Zippo з 1933 року не поступається позиціями на ринку, як вічна запальничка американського солдата, а Coca-Cola розлітається з полиць магазинів, як улюблений напій Санта-Клауса.

Грамотний сторітелінг дійсно здатен підняти продажі та зміцнити репутацію бренду з однієї простої причини: люди люблять слухати та запам`ятовувати історії. З моменту первісної людини і до наших днів, гарно складена історія – це головна розвага людства біля багаття та біля екрану телевізора, в книзі, в кіно, в живому спілкуванні та… в рекламі.

Давайте спробуємо структурувати інструменти сторітелінгу та зрозуміти, як застосовувати їх в маркетингових стратегіях брендів.

Як стратегія бренду перетворюється в захоплюючу історію?

Отже, головна перевага сторітелінгу перед іншими методами маркетингу – це добровільна залученість клієнтів в рекламне повідомлення. Ця техніка передбачає наявність обов`язкових складових:

  • головний герой,
  • його зрозуміла проблема, страх або бажання,
  • послідовний шлях досягнення мети за допомогою рекламованого продукту чи послуги.

Потрібно зуміти розказати про товар так, щоб споживач асоціював себе з героєм рекламного ролика чи плакату, знайшов спільне у своїй проблемі та проблемі героя та надихнувся шляхом її вирішення (досягнення бажаного), який ми йому пропонуємо.

Головна перевага сторітелінгу перед іншими методами маркетингу – це добровільна залученість клієнтів в рекламне повідомлення.

Завдяки залученості та співпереживанню, яке викликають в людях гарні історії зі зрозумілими персонажами, цільова аудиторія продукту буде зростати навіть після закінчення рекламної кампанії за рахунок сарафанного радіо щирих послідовників бренду.

Це значно цінніше, ніж разова покупка, до якої клієнта спонукала велика знижка. Важлива умова: продукт чи послуга дійсно мають бути хорошими та вирішувати проблему споживача чи приносити заявлену насолоду.

Допустимо, ви знаєте, як цікаво розказати історію появи вашої компанії: це буде чиста правда з акцентами на поворотних моментах розвитку. Але як зробити це за 10 секунд у рекламному ролику конкретного продукту чи, ще гірше, у застиглому зображенні рекламного плакату?

Сторітелінг в коротких рекламних слоганах та у великій історії бренду

Розповісти довгу історію в одному реченні цілком можливо. Допустимо, що ми виводимо на ринок нові злакові пластівці. Коротка фраза «Просто для мами, корисно для дітей!» містить купу переваг і потрапляє точно в цільову аудиторію продукту.

Але для того, щоб ці слова народилися, маркетологи, рекламісти та копірайтери розробили цілу історію про працевлаштовану матір після 30 років, яка гостро потребує додаткових 5 хвилин сну зранку, але разом з тим прагне нагодувати своїх дітей корисним сніданком, який надасть їм заряд бадьорості на цілий день.

Тільки після ретельного опрацювання головного героя рекламної кампанії, виявлення його бажань і страхів, може народитися прицільний слоган для реклами в метро чи на білбордах країни.

Без сторітелінгу маркетингова стратегія пластівців базувалася б, наприклад, на фактах вмісту кальцію чи клітковини в продукті або якості відбірної сировини. І вся ця інформація дійсно необхідна споживачеві на пакуванні, але зовсім не першорядна у прийнятті рішення про покупку.

Тому що люди охочіше купують емоції, настрій, надію, мрію, а потім упевнюються в правильності свого рішення, звертаючись до фактів.

Завдяки залученості та співпереживанню, яке викликають в людях гарні історії зі зрозумілими персонажами, цільова аудиторія продукту буде зростати навіть після закінчення рекламної кампанії за рахунок сарафанного радіо щирих послідовників бренду.

Технологія сторітелінгу однаково ефективна для послуг і для продуктів, до неї варто звертатися як на етапі розробки легенди бренду, так і в кожній конкретній рекламній кампанії. Крім того, її інструменти незамінні у створенні особистого іміджу та просуванні власної персони.

У маркетинг сторітелінг прийшов з кінематографу. Тому в рекламній агенції повного циклу КОМАНДА-А послуги ІСТОРІЯ БРЕНДУ, СЛОГАНИ та ГРАФІЧНИЙ ДИЗАЙН реклами надає цілий тандем спеціалістів:

  • сценарист,
  • маркетолог,
  • копірайтер,
  • дизайнер.

Зв`яжіться з нами, щоб отримати АУДИТ БРЕНДУ безкоштовно та замовити РЕКЛАМНІ СТРАТЕГІЇ з використанням методу сторітелінгу під ключ!