Маркетингові активності торгових марок і брендів в Україні регулюються Законом про рекламу. Його положення однозначні та адаптовані під кожен з рекламних майданчиків, від телебачення до плакату в ліфті житлового будинку.
Природно, що Закон знаходиться на стороні споживача, тому рекламістам рекомендується прискіпливо перевіряти свої слогани, віжуали і навіть оформлення контактних даних згідно з правилами, встановленими державою.
І якщо недоречність кітчу з нецензурною лексикою чи оголеним тілом на центральній станції метро зрозуміла всім, то порядок правильного оформлення контактів на рекламному плакаті можна порушити просто через незнання.
Давайте розбиратися, за що будь-який пасажир КП «Київський метрополітен» може подати скаргу в Держпродспоживслужбу на ваше торгове звернення, та які штрафи загрожують рекламодавцю навіть за ненавмисне введення споживача в оману?
Вся реклама в метро та на інших зовнішніх носіях має бути оформлена українською мовою. Це стосується не тільки тексту, але й назви та логотипу компанії. Торгові марки з іноземним неймінгом повинні мати свідоцтво про реєстрацію унікального знаку за мадридською процедурою чи інший документ, що підтверджує законність саме такого логотипу в Україні.
Публікація номера телефону для замовлень та довідок обов`язково має супроводжуватися фразою «дзвінки згідно з тарифами вашого оператора». Розмір шрифту для цієї інформації також чітко визначений: не менше половини від обсягу самих контактних даних.
Широкоформатна реклама на шляхових стінах метро (на платформах) і реклама на ескалаторах, яка повідомляє аудиторії про проведення заходів, також має містити обов`язкові формулювання: під напис «живий звук» чи «в концерті використовується фонограма» за правилами виділяють 5 % від загальної площі плакату.
Акції та знижки на будь-який товар чи послугу Закон про рекламу зобов`язує оголошувати в процентному співвідношенні між старою та новою ціною. Та й взагалі, все, що стосується грошей, має бути прописано виключно в національній валюті та за принципом «було-стало». Крім того, аудиторія має отримати інформацію про місце проведення акції та строк її дії. Слогани на кшталт: «Мегазнижки щовівторка!», не пройдуть перевірку Держпродспоживслужби в разі отримання скарги від незадоволеного покупця.
Щоб розмістити фото людини у своєму рекламному сюжеті, потрібно отримати на це дозвіл правовласника: рекламної агенції, батьків дитини-моделі та ін. Для підтвердження платного чи безкоштовного інтернет-банку зображень як джерела фотографій, достатньо мати на руках скрін завантаження файлу.
Лишилися питання щодо загальних правил оформлення плакатів для реклами в метро? Переходьте за посиланням на повний текст Закону про рекламу на офіційному веб-порталі Верховної Ради України.
А ми зупинимося детальніше на специфічних сферах послуг, які потребують особливо ретельного дотримання правил створення рекламного оферу.
Сфери медицини та будівництва – рекордсмени за кількістю заборон на візуалізацію тематичних елементів в рекламі. Закон про рекламу лікарських засобів не дозволяє використання зображень лікаря, білого халату, скальпеля та інших ріжучих інструментів для продажу своїх послуг.
В інформації на плакаті не можна давати 100-відсоткову гарантію дії препарату та ігнорувати фразу «самолікування може бути шкідливим для вашого здоров`я». Під неї виокремлюється 15 % від загальної площі макету, обов`язково на чистому фоні.
Повідомлення про продаж квартир в житлових комплексах та іншої нерухомості передбачає наявність, а також згадування в рекламі всього переліку документів у забудовника, включаючи право на землю.
Неіснуюче кредитування під 0 % також поза законом. Можна зазначити мінімальну ставку в 0,01 %, але не вводити споживача в оману про безкоштовність своїх послуг. Якщо діяльність є ліцензованою, потрібно вказати номер, дату та організацію, яка видала ліцензію.
Оголошення про вільні вакансії не мають дискримінувати здобувача за статевою ознакою, віком, станом здоров`я та іншими характеристиками. Виключення можливі тільки в тих випадках, коли специфіка роботи дійсно визначає стать і вік працівника.
Що загрожує рекламодавцю, який все-таки порушив Закон про рекламу?
Уповноважені особи з Держпродспоживслужби реагують на скарги за встановленим протоколом:
Розміри штрафів за недобросовісну рекламу можна переглянути в офіційному джерелі.
Платити доведеться замовнику реклами, адже оператор реклами та КП «Київський метрополітен» не несуть відповідальності за зміст плакату згідно з укладеним з клієнтом договором.
КОМАНДА-А надає обов`язкову безкоштовну консультацію з правової точки зору перед друком макету та розміщенням реклами в метро усім рекламодавцям, які звертаються до нас. Але остаточне рішення про дизайн і текст на плакаті лишається за вами. Щоб замовити рекламу НА ЕСКАЛАТОРАХ чи НА ПЛАТФОРМАХ, переходьте на відповідні сторінки сайту.